Groepslessen

Sport Parc Sandur heeft een breed aanbod aan groepslessen. Maar hoe weet je welke bij jou passen? Zodra je jouw doelstelling duidelijk hebt, is het uitzoeken van een geschikte groepsles makkelijk. Daar helpen wij je graag bij. Afvallen, meer kracht, een betere conditie en meer energie; voor elk doel hebben we geschikte groepslessen. Maar kijk ook vooral wat je leuk vindt. Daag je jezelf graag uit door balans te vinden in ontspanning en aanspanning, dan is Yoga misschien wel iets voor jou. Dans je graag, dan zijn de Steps lessen geschikt. Spinning op de fiets is een goed idee wanneer je een betere conditie op wilt bouwen. Of wil je graag vet verbranden icm kracht + uithoudingsvermogen training dan zit je met een HIIT les op de goede plek. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een groepsles uitproberen, hieronder staat kort beschreven wat we je kunnen aanbieden.

 RESERVEER HIER VOOR EEN GRATIS PROEFLES!!

Aquafit

Aquafit is een prima activiteit voor iedereen die van water houdt en zonder schokbelasting wil sporten.Bij aquafit voert men in groepsverband oefeningen uit op ritmische muziek, zowel de spierkracht als het uithoudingsvermogen wordt getraind.

Bodyform

Per les worden circa 3 spiergroepen getraind, met behulp van diverse materialen. Voornamelijk de buik, billen en bovenbenen krijgen de aandacht.

Bodyshape

Bodyshape is een specifieke vorm van training. 
Het accent ligt op de vier b‘s; borsten, buik, billen en benen. Deze training zorgt voor een zeer hoge vetverbranding vooral gericht op die lichaamsdelen waar zich gemakkelijk vet aanzet. Na een eenvoudige warming-up worden allerlei spierversterkende oefeningen voor het gehele lichaam uitgevoerd. Hierbij kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van losse gewichtjes, halterstangen, dynabands, tubings en steps. Tijdens deze les wordt er niet gesprongen! 

HIIT

HIIT (High Intensity Interval Training) is een intensieve kracht en cardio workout die er voor zorgt dat je in 45-60 minuten per keer vooruitgang boekt. De les bestaat uit verschillende uitdagende maar makkelijk uitvoerbare workout-blokken, waardoor je het hele lichaam traint. Met piek- en herstelmomenten word je met opzwepende muziek tot het uiterste gedreven. Doordat HIIT een mix is van onder andere cardio en krachttraining is het de snelste manier om vet te verbranden en spieren op te bouwen.  

Circuit Training

Bij groepsfitness wordt er een circuittraining afgewerkt waarbij oefeningen op toestellen worden afgewisseld met grondoefeningen. De trainingsvormen zijn gericht op zowel conditie als spierversterkende, figuurcorrigerende vormen.

YOGA

De zachte kracht: Ontdek je mogelijkheden tot meer ontspanning, souplesse en vitaliteit. Aandacht en precisie staan centraal binnen de lessen,  we houden een rustig tempo aan en er is veel ruimte voor individuele aandacht. Zo onderzoeken we de balans tussen inspanning en ontspanning. Op milde wijze verkennen en verleggen we onze grenzen. Door de adem alle ruimte en aandacht te geven, ondersteunt en stimuleert deze ons hierbij.  Niet alleen verfijnen we zo ons  lichaamsbewustzijn, de lessen bieden ook een praktische training in concentratie en zelfwaarneming. De lessen zijn niet prestatiegericht en geschikt voor iedereen. Hoewel er af en toe flink gewerkt wordt staan ontspanning en plezier voorop.

Pilates 

Doelbewust bewegen met aandacht voor houding, lichaamscontrole, ontspanning en ademhaling kan een verrijking zijn voor jouw gezondheid. Bij pilates wordt voornamelijk aandacht besteed aan het versterken van de buik-, rug-, been- en bilspieren en het bewerkstelligen van een juiste lichaamshouding. Hiertoe wordt getraind met het eigen lichaamsgewicht en eventueel met soft-ballen. Onze docenten zorgen voor prettige trainingen die voor een breed publiek toegankelijk zijn. Dit maakt dat het een uurtje in de week is waarin je jezelf weer even kunt opladen, zodat je er daarna weer vol goede moed tegenaan kan.

Spinning

Een groepsles op een speciale stationaire fiets. De muziek geeft je net die extra stimulans om een tandje harder te gaan. Heerlijk aan je conditie werken en je lekker laten gaan. Een waarschuwing vooraf, het schijnt verslavend te zijn. Je fietst in een peloton van maximaal 14 personen en altijd op je eigen niveau want de weerstand van je fiets heb je zelf in de hand. Laat je door onze spinning-toppers trainen, het effect op je hart, longen en beenspieren is enorm. Je komt terug voor meer…

Trimzwemmen

Trimzwemmen is een prima activiteit voor iedereen die onder leiding van een instructeur hun conditie willen verbeteren. Diverse onderdelen van het zwemmen komen aan de orde. Banen zwemmen en conditietraining zijn uiteraard belangrijke onderdelen. U werkt aan de techniek en de verbetering van de zwemslagen. U krijgt al heel snel meer uithoudingsvermogen en een veel beter getraind lichaam.

Energy Walk 

Energy Walk is wandelen op tempo waardoor je meer energie krijgt en je uiteindelijk een stuk fitter voelt! Tussendoor zullen er wat rek en strek oefeningen worden gedaan. Meedoen met een les Energy Walk zorgt niet alleen voor een goede conditie, maar door de rechte houding, het stevige trappen en het flinke tempo voel je je krachtig. 

Eventueel kunt u bij Energy Walk ook nordic walk stokken gebruiken. 

 

Steps

Deze les is geschikt voor jong en oud, man of vrouw op elk niveau! Met opzwepende muziek wordt er tijdens de step aerobic les echt een feestje gebouwd. Steps is een conditionele les met als basisprincipe het op- en afstappen van een stepbankje. Steps is een low impact les, low impact betekent dat er in de les (vrijwel) niet gesprongen wordt, waardoor het minder belastend is voor de gewrichten. Je werkt tijdens de les naar een choreografie toe, waar met name je been- en bilspieren flink getraind worden. We hebben een beginners en een gevorderden les.

De Step staat al voor je klaar, wanneer kom jij met ons een Step feestje bouwen bij Sport Parc Sandur?