Groepslessen

Aquafit

Aquafit is een prima activiteit voor iedereen die van water houdt en zonder schokbelasting wil sporten. Bij aquafit voert men in groepsverband oefeningen uit op ritmische muziek, zowel de spierkracht als het uithoudingsvermogen wordt getraind.

Bodyform

Per les worden circa 3 spiergroepen getraind, met behulp van diverse materialen. Voornamelijk de buik, billen en bovenbenen krijgen de aandacht.

Bodyshape

Bodyshape is een specifieke vorm van training. 
Het accent ligt op de vier b‘s; borsten, buik, billen en benen. Deze training zorgt voor een zeer hoge vetverbranding vooral gericht op die lichaamsdelen waar zich gemakkelijk vet aanzet. Na een eenvoudige warming-up worden allerlei spierversterkende oefeningen voor het gehele lichaam uitgevoerd. Hierbij kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt worden van losse gewichtjes, halterstangen, dynabands, tubings en steps. Tijdens deze les wordt er niet gesprongen! 

HIIT

HIIT (High Intensity Interval Training) is een intensieve kracht en cardio workout die er voor zorgt dat je in 45-60 minuten per keer vooruitgang boekt. De les bestaat uit verschillende uitdagende maar makkelijk uitvoerbare workout-blokken, waardoor je het hele lichaam traint. Met piek- en herstelmomenten word je met opzwepende muziek tot het uiterste gedreven. Doordat HIIT een mix is van onder andere cardio en krachttraining is het de snelste manier om vet te verbranden en spieren op te bouwen.  

Circuit Training

Bij groepsfitness wordt er een circuittraining afgewerkt waarbij oefeningen op toestellen worden afgewisseld met grondoefeningen. De trainingsvormen zijn gericht op zowel conditie als spierversterkende, figuurcorrigerende vormen.

YOGA

Dit is een dynamische vorm van yoga, waarbij ademhaling en beweging in een aaneengeschakelde serie beoefend worden. Uitgebalanceerde rustige oefeningen die kracht en souplesse ontwikkelen, waardoor men geestelijke en lichamelijke spanning los kan laten.

Pilates 

Is een totale training van de benen, buik en billen. Na de warming-up, zonder springen, worden bil-, buik-, dij- en beenspieren versterkt en verstevigd. Tijdens de lessen kunnen enkele sporthulpmiddelen gebruikt worden om het resultaat te vergroten.

Spinning

Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale stationaire fiets, waarbij muziek gebruikt wordt. Tijdens de workout wordt de weerstand van de fiets aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een vlakke weg, een heuvel en sprints (of combinaties daarvan). 
Omdat er veel verschillende ritmes in een spinningles gebruikt worden en door de diverse zittende en staande technieken ontstaat een positief trainingseffect op hart, longen en beenspieren. De weerstand kan per individu verschillend afgesteld worden, hij of zij bepaalt zelf de zwaarte van de training, eventueel met gebruik van een hartslagmeter.

Trimzwemmen

Trimzwemmen is een prima activiteit voor iedereen die onder leiding van een instructeur hun conditie willen verbeteren. Diverse onderdelen van het zwemmen komen aan de orde. Banen zwemmen en conditietraining zijn uiteraard belangrijke onderdelen. U werkt aan de techniek en de verbetering van de zwemslagen. U krijgt al heel snel meer uithoudingsvermogen en een veel beter getraind lichaam.

Energy Walk 

Energy Walk is wandelen op tempo waardoor je meer energie krijgt en je uiteindelijk een stuk fitter voelt! Tussendoor zullen er wat rek en strek oefeningen worden gedaan. Meedoen met een les Energy Walk zorgt niet alleen voor een goede conditie, maar door de rechte houding, het stevige trappen en het flinke tempo voel je je krachtig. 

Eventueel kunt u bij Energy Walk ook nordic walk stokken gebruiken.